Zakończenie jachtowego sezonu to dla właścicieli dobry moment, żeby zająć się zakonserwowaniem i zabezpieczeniem sprzętu przed zimą. Dotyczy to zarówno kadłuba jachtu, jak również jego wyposażenia, między innymi silnika zaburtowego. Przy normalnym pływaniu z takich silników korzysta się stosunkowo rzadko, lecz bardzo się one przydają przy wszelkich manewrach portowych czy w sytuacjach zagrożenia. Jednak pomimo tego, że nie są często używane, to przynajmniej raz rok powinny być dokładnie przeglądnięte przez mechanika, który się tym zajmuje.
Większość wytwórców zaleca tego typu serwis silnika gazowego właśnie raz na rok, lecz są również części, które sprawdzać należy raz na pół roku. Niektóre z czynności serwisowych może zrobić właściciel, jeżeli wiedział on będzie jak zabrać się za nie, lecz z dużą częścią należy się udać do autoryzowanego warsztatu.
Jest to o tyle ważne, że w czasie tego typu serwisu wymienione zostaną wszelkie eksploatacyjne materiały, ale również i wykonana zostanie szczegółowa kontrola stanu technicznego. Odpowiednio wczesna diagnoza ograniczy przede wszystkim ryzyko jakieś bardziej poważnej usterki, a w niejednym przypadku naprawa silników jachtowych może się wiązać z wysokim kosztem. Z tego też powodu nie można zapominać o tym, szczególnie że na taki serwis będzie parę miesięcy w zimie. Systematycznie kontrolowany sprzęt odwdzięczy się wydajną i płynną pracą, a także tym że nie zawiedzie w przypadkach, kiedy będzie potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+